Bezoek onze webshop voor de meest voordelige sportartikelen!

dinsdag 2 april 2013

Warrior Sports, merk om rekening mee te houden




Uit het standpunt van de consument, hebben voetbalspelers extreem veel geluk om zo'n uitgebreid aanbod te hebben van voetbalschoenen en uitrusting fabrikanten om uit te kiezen. Maar wat de meeste kenners zullen zeggen is dat de markt steevast gedomineerd wordt door "De grote 3"; adidas, Nike en Puma. Merken zoals Umbro, Under Armour, Pele Sports en Lotto hebben vooruitgang gemaakt in de laatste jaren, maar hebben sindsdien het momentum verloren in de strijd om marktaandeel. De meeste professionals kunnen gespot worden met een product van één van die 3 bedrijven en dat is al zo voor zolang als ik me kan herinneren. Om op de voetbalschoenen markt door te breken is niet gemakkelijk, aangezien je zowel een hoogkwalitatief product en  substantiële zichtbaarheid op het professionele veld nodig hebt. Warrior Sports heeft daarin een uitstekende job gedaan.

Opgestart in 1992 door huidige President en CEO David Morrow, produceerde Warrior Sports van origine schoenen en andere uitrusting voor Lacrosse. De in Michigan gebaseerde producent ging uiteindelijk verder met Hockey en meer recent ook voetbal. In een briljante vertoning wat enkel kan omschreven worden als agressieve marketing, Warrior Sports ontplofte op de uitrusting markt in slechts enkele maanden en maakte tussentijds enkele woelige golven.

Je hebt geen marketing expert nodig om te weten dat Liverpool Football Club onder contract te leggen als aanvangs sponsoring de perfecte manier is om enkele hoofden uw riching uit te doendraaien. In Juni 2012 tekenden de in Anfield gebaseerde club en Warrior Sports een record contract in het Engels voetbal en verduisterde Nike's £23.300.000,00 deal met Manchester United en verpletterde Liverpool's vorige £13.000.000,00 overeenkomst met adidas. De deal zelf was een signaal van intentie door alle partijen; de club was klaar om een verse start te maken met een nieuwe sponsor en een nieuwe look voor de ploeg met Brendan Rogers aan het hoofd, terwijl Warrior Sports gefocused was om meteen respect te krijgen op de markt.

Op dit moment heeft Warrior Sprots 2 voetbalschoenen op de markt gebracht, alhoewel beide dezelfde stijl en design hebben. De Skreamer S-Lite heeft een synthetisch microfiber bovenwerk met kleine, gerubberde panelen die de voorvoet bedekken om krachtige schoten te promoten en een terugbuigend effect te verkrijgen zoals de vorige incarnaties van de adidas Predator modellen. De Skreamer K-Lite is grotendeels dezelfde voetbalschoen, zonder de panelen en met een kangoeroe lederen bovenwerk. Als op het kleurstellingen aankomt, hebben de meeste van Warrior's kopstukken gekozen voor de K-Lite met de S-Lite's flamboyante kleurstellingen. (Met uitzondering van Craig Bellamy die een paar Welsh-geïnspireerde voetbalschoenen heeft gekregen)





Hun collectie gesponsorde atleten begint ook al proportionele vormen aan te nemen, met spelers zoals de EPL Player Of The Year en steenharde centrale verdediger Vincent Kompany en Everton's werkpaard op het middenveld Marouanne Fellaini op kop. Ook gesponsored door Warrior Sports zijn Kroatisch spits Nikica Jelavic, Newcastle's snelle vleugelverdediger Jonas Guitierrez en middenvelder Bjorn Helge Riise van IJsland. Zelfs Arsenal's Santi Cazorla en Liverpool's Daniel Agger zijn al een gespot met een gitzwart K-Lite testpaar, dat vorm geeft dat Warrior Sports een merk is dat niet enkel gebruikt wordt door verdedigers, maar ook door frivole spelers op elke positie.

Het vastleggen van Liverpool is zeker en vast de ultieme springplank naar herkenning geweest voor het merk en ze zijn niet vertraagd in hun zoektocht naar meer en meer grote namen. In La Liga, heeft Sevilla FC een 5-jarig uitrustingscontract getekend waarvan de deal in Juli van dit jaar van start zal gaan. Maar ook uit andere hoeken van de wereld hoor je van Warrior Sports: Randers FC uit Denemarken, CS Emelec uit Ecuador, Sagan Tosu van de J-League en Persebaya Surabay van Indonesië hebben allen meerjarige contracten voor uitrusting getekend met Warrior Sports, wat hun status als aankomende uitrusting fabrikant verstevigd.

Mijn mening is dat de gelanceerde kleurstelling van de Warrior S-Lite iets te excentriek is en of de voetbalschoen zelf van een goede kwaliteit is, blijft gissen zolang ze niet op de Belgische markt te vinden zijn. Door de keuze van zulk een sterren uit de Premier League, rijst de vraag toch of dit merk zich in de toekomst bij de grote 3 zal voegen. Wij zijn alvast onder de indruk van hoe snel Warrior Sports zich op de markt gestort heeft...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen