Bezoek onze webshop voor de meest voordelige sportartikelen!

vrijdag 10 mei 2013

Adidas verkoop daalt op Reebok en gebrek aan sportevenementen



Het Duitse adidas postte zijn hoogste bruto winstmarge ooit door de verkoop van hoger geprijsde artikelen via haar eigen winkels compenseerde voor de zwakke consumentenbesteding in Europaen aanhoudende problemen bij Reebok.

Ondanks een daling van 2 procent in het eerste kwartaal door het ontbreken van grote sportevenementen, steeg de operationele winst op 's werelds tweede grootste sportkleding maker achter Nike met een beter dan verwachte 8 procent tot 442 miljoen euro ($ 578.000.000).

Zijn bruto winstmarge verbreed 2,4 procentpunten tot 50,1 procent, slechts de tweede keer dat het ooit een cijfer boven de 50 procent heeft gemeld.

Adidas bevestigde ook zijn verwachtingen voor jaarlijks resultaat per aandeel 12-16 procent zal stijgen.

Chief Executive Herbert Hainer zei dat nieuwe producten zouden helpen compenseren voor het gebrek aan verkoop in verband met evenementen zoals de Europese voetbalkampioenschappen van vorig jaar en de Londen 2012 Olympische Spelen.

Een tweecijferige daling van de groothandelsprijzen omzet bij Reebok, plus valuta-effecten, be├»nvloedde de omzet in het eerste kwartaal van de groep, die op € 3.750.000.000 licht daalde onder de verwachtingen in een Reuters poll van analisten.

Adidas worstelt al meer dan een jaar met de problemen bij Reebok en liet een daling van € 265.000.000 noteren over het merk op het einde van vorig jaar.

Reebok verloor een groot American football contract met de NFL, fraude werd ontdekt bij zijn activiteiten in India en het is gekwetst door een lock-out door Amerikaanse hockeyers aan het eind van vorig jaar.

Adidas beloofde een grote drive in fitness voor 2013 om de verkoop bij Reebok te doen herleven. Het merk is nu gericht op sporten zoals yoga, dans en fitness training.

DZ Bank-analist Herbert Sturm beschreef de resultaten als uitstekend. "Het belangrijkste nieuws van vandaag is, dat de Adidas Group in staat is om verbetering van de winstmarges te leveren in een moeilijke marktomgeving," schreef hij in een notitie.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen