Bezoek onze webshop voor de meest voordelige sportartikelen!

woensdag 24 november 2010

Sinte Katrina in Arendonk

Vandaag eens iets anders dan superpromoties en sportmateriaal. Morgen is het weer de leukste dag van het jaar in Arendonk, het jaarlijks wederkerend feest van Sinte Katrina!

Elk jaar op 25 november gaan de kinderen van deur tot deur met hun "lampionneke" in de aanslag om zo overal het lied van Sinte Katrina te zingen in ruil voor lekker snoepgoed. Zo trekken zij het hele dorp rond om dan thuis met een zak bomvol snoep enkele weken zoet te zijn, hopelijk...

Sinte Katrina is een uniek gebeuren, dat voor zover wij weten enkel en alleen in Arendonk voorkomt. Uiteraard heb ik zelf ook nog "Sinte Katrina" gezongen. Bij deze gelegenheid zijn ook de handelaars en de Burgemeester van de partij.

Ook wij zullen die avond snoepjes uitdelen aan de lieve kindertjes die bij ons hun mooiste zangstemmetjes boven halen om ons het mooie Sinte Katrina liedje te brengen. Het zal zeker de moeite zijn want ik heb de lekkerste snoepjes uitgekozen die ik mij kon herinneren uit mijn eigen jeugd... Oja, niet te vergeten dat je ook een klein speelgoedje erbij krijgt!


Sinte Katrina,
File file mina,
Késke vur ne cent.

En al wie daar nie over kan,
Over een késke,
Over een késke voor ne cent.

Laat ons,
Laat ons,
Ne goeien avond onder ons!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten